H Google ανακοίνωσε πρόσφατα τη μεγαλύτερη κίνηση της σαν εταιρεία μετά από 11 χρόνια: Όλες οι υπηρεσίες της μεταφέρονται σε ένα νέο φορέα εκμετάλλευσης που ονομάζεται Alphabet. Η αναβάθμιση της εταιρείας σε ξεχωριστές οντότητες που τελούν υπό την Alphabet επιτρέπει «μεγαλύτερη κλίμακα διαχείρισης, καθώς μπορούμε να τρέξουμε πράγματα ανεξάρτητα που δεν είναι πολύ σχετικά,» όπως ανέφερε η ανακοίνωση. Ο Page και Sergey Brin θα είναι στην Alphabet σαν Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος αντίστοιχα και όρισαν το ανερχόμενο αστέρι της εταιρείας, τον Sundar Pichai σαν Διευθύνων Σύμβουλο της μηχανής αναζήτησης. Φυσικά, κάθε εταιρεία θα έχει έναCEO, και οι Page και Brin θα επιβλέπουν και θα καινοτομούν σε όλες τις εταιρείες του χαρτοφυλακίου. Όμως εκτός από την καλύτερη διαχείριση και την εστίαση, υπάρχει άλλη μια εξήγηση στην κίνηση αυτή: το Branding. Ο 12ος κανόνας του marketing οπως αυτοί περιγράφονται από το Al Reis και τον Jack Trout στον κλασικό οδηγός της εμπορίας, και στους 22 αμετάβλητους νόμους του marketing, είναι «Ο νόμος της γραμμής επέκτασης» Ο Reis και ο Trout συμβουλεύουν τις εταιρείες να αντισταθούν στις πιέσεις για την επέκταση του μετοχικού κεφαλαίου της μάρκας τους, να μην εξαπλωθούν πολύ και να μην προσπαθούν να είναι τα πάντα για όλους. Το ίδιο ισχύει και για τις σειρές προϊόντων: Η επέκταση της γραμμής προϊόντων σε αναπόδεικτες περιοχές είναι επικίνδυνη. Ενώ οι περισσότερες εταιρείες πιστεύουν ότι η δύναμη ενός Brand θα βοηθήσει να πωλήσουν νέα προϊόντα, συχνά το νέο προϊόν κάνει κακό στο παλιό και μ’ αυτό τον τρόπο αμαυρώνεται και η φήμη του brand.
Η Google φυσικά δεν αποτελεί μια ακόμη συνηθισμένη εταιρεία. Ποιό είναι το εμπορικό σήμα (Brand) της; Η αποστολή της είναι «να οργανώνει τις παγκόσμιες πληροφορίες για να τις καθιστά προσβάσιμες και χρήσιμες. αλλά και ένα ακόμη μότο της εταιρείας: «Είναι καλύτερα να κάνουμε ένα πράγμα πραγματικά καλά.» Η εταιρεία δηλώνει: «Κάνουμε αναζήτηση. Με μία από τις μεγαλύτερες ερευνητικές ομάδες παγκοσμίως που εστιάζεται αποκλειστικά στην επίλυση προβλημάτων αναζήτησης, γνωρίζουμε τι κάνουμε καλά και πώς μπορούμε να το κάνουμε καλύτερα.» Πώς όμως εξηγεί τις υπόλοιπες υπηρεσίες που ελάχιστη σχέση έχουν με την αναζήτηση; Όπως το Gmail και το Google Maps; Η εταιρεία-γίγαντας συνδέει αυτά τα προϊόντα με την αναζήτηση: «Η αφοσίωση μας στη βελτίωση της αναζήτησης μας βοηθά να εφαρμόσουμε ό, τι έχουμε μάθει σε νέα προϊόντα, όπως το Gmail και το Google Maps. Η ελπίδα μας είναι να φέρουμε την ισχύ της αναζήτησης σε ανεξερεύνητες περιοχές, και να βοηθήσουμε τους ανθρώπους ώστε να έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση και να χρησιμοποιούν ακόμη περισσότερο τη συνεχώς διευρυνόμενη πληροφορία στη ζωή τους.» Φαίνεται πως η Google έχει καταφέρει να συνδέσει αυτά τα προϊόντα. Αλλά πώς μπορεί κανείς να εξηγήσει την Calico, μια εταιρεία της Google «για την υγεία, ευεξία και μακροζωία»; Απλά δεν μπορεί. Η Google έχει επεκταθεί πολύ πέρα από την υπόσχεση του αρχικού Brand name της. Έτσι είχε ουσιαστικά δύο επιλογές: 1. Να αναπτύξει το brand name της από «την οργάνωση των πληροφοριών του κόσμου» σε κάτι αρκετά πιο ευρύ ώστε να περιλαμβάνει το σύνολο των projects του Brin και του Page. 2. Η να κρατήσει την Google εστιασμένη στο αληθινό brand name της και να αποχωρήσει από ό, τι δεν συνάδει μ’ αυτό. Πως θα μπορούσε άλλωστε να συνδέσει τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα με το Gmail; Κάπου εδώ έρχεται η Alphabet. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο Page και ο Brin έπρεπε να δημιουργήσουν μια νέα εταιρεία ομπρέλλα, με ένα νέο εμπορικό σήμα. Όφειλαν να βεβαιωθούν ότι αυτό το σήμα είναι αρκετά ευρύ και αντικατοπτρίζει το όραμά τους για να κάνουν τον κόσμο καλύτερο μέσω των τολμηρών καινοτόμων έργων τους. ΠΗΓΗ
0 Comments
Leave a Reply. |